Erop of eronder - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Eline Berg - WaarBenJij.nu Erop of eronder - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Eline Berg - WaarBenJij.nu

Erop of eronder

Door: Eline

Blijf op de hoogte en volg Eline

21 Oktober 2015 | Nederland, Nederland

Drama. De ambassade kan mijn visumaanvraag niet versnellen waardoor ik maar een kans van ong. 20% heb dat mijn visum maandag klaar is zodat ik dinsdag kan vertrekken!

Vanochtend stapte ik samen met Manon vol goede moed en met perfect ingevulde formulieren (dacht ik) de ambassade in den Haag binnen. Oké, ik was aan de late kant met mijn aanvraag, maar ze zouden het vast wel kunnen versnellen, dacht ik. Meneer nam mijn papieren aan. Na 5 minuten schuift hij ze terug. 'Ja, je bankafschriften zijn niet recent, dit formulier niet goed, en het paspoort van je baas? En ik zie nergens dat je bent ingeënt voor gele koorts. En je wilt dinsdag al weg! Ha, dat gaat echt nooit lukken.

Bam.

Die kwam heel hard binnen. Ik stond hem ook even verbijsterd aan te staren. Wat moest ik hiermee? Dinsdag niet weg? Hallo! 'En kan ik het dan niet versnellen meneer?' Nee daar deden ze niet aan. Hij vond het echt heel raar dat ik zo laat was en liet dit heel duidelijk merken. '( Maar mijn VOG was gewoon nog niet binnen!) Uiteindelijk kregen we de tip om ergens de rekeningafschriften van mijn bank uit te gaan printen, Erwin te bellen voor zijn paspoortprint en snel wat formulieren opnieuw in te vullen en die voor 12 uur weer in te leveren anders namen ze ze niet meer aan. Nog 1,5 uur.

Hoop:)

Wij heel snel naar buiten. Maarja, waar konden we zomaar printen?
Ja , een vrouw op straat wist een printshop aan te wijzen. Yes! We mochten ook gelijk achter de computer. Maarr... ik had geen rabo scanner bij. En ook niemand bij de printshop had er een. We hadden nog een uur voor het consulaat dichtging. Stress! Ik moest gewoon even op de rabobank inloggen maar hoe? Bank gebeld, maar nee, hadden geen optie. Tactiek: Manon zou mijn papieren opnieuw invullen ( heel veel kon worden overgeschreven van de oude) en ik ging ondertussen de straat op om mensen om een rabo scanner te vragen. 'Hoi mevrouw, beetje gek vraagje, maar heeft u een rabo scanner bij?' Na vele mensen, winkels, advocatenkantoren en veel verbaasde blikken later had ik nog geen rabo scanner. Waarom hadden mensen dat ding niet? Manon belde ondertussen op dat er heel veel nieuwe formulieren waren die ik zelf echt in moest vullen. Ik terug. Manon naar buiten voor de rabo scanner. Ondertussen Erwin gebeld die zijn paspoort opstuurde. Top! Formulieren goed ingevuld. Maar... Manon kwam ook terug zonder rabo scanner.

Nog een half uur.

Samen naar buiten, en om de beurt bij een huis aanbellen. En ja hoor, bij het tweede huis was onze reddende engel! Wat kun je dan blij zijn met iemand!! Wij terug naar de print shop , en ja voilà alles compleet weer terug naar de ambassade.
Papieren goedgekeurd, 'Maarja,' zei de man, nu iets vriendelijker dan voorheen. 'De kans dat jij je visum voor dinsdag hebt is echt heel klein. Hij gaat gewoon achteraan de stapel met visums die eerst afgewerkt moeten worden.' Nee, vooraan leggen kon niet, tegen de regels. Diplomaat opbellen om te smeken of ze het eerder wilde doen, nee verspilde tijd. Diplomaat zelfs nog gezien en gevraagd, maar het enigste wat zij zei : 'NO, 10 workingdays!' Toch maar betaald en nu heeeeel hard duimen dat mijn visum maandag klaar is.

De meiden die in Afrika zitten gaven me een beetje hoop, bij een was het na 2 dagen klaar en bij een ander na 4. De rest een week. Dus, wie weet. En anders maandagochtend (Nog net 24 uur van te voren) mijn vlucht annuleren en ongeveer 2 weken later vertrekken.

Dramatisch is het wel een beetje. Het leek net een wie is de mol opdracht, race tegen de klok. En nu nog steeds in spanning. We kunnen alleen maar afwachten en hopen op het beste:) En anders, tsja 2 weekjes later maar.

  • 22 Oktober 2015 - 19:53

    Tante Arina:

    Hallo Eline,
    Dat is een heftige dag geweest voor jouw en nu maar hopen dat je het visum op tijd binnen krijgt. Ik had echt jullie wel willen zien met al die stress daar in dat gebouw op de weg en aan de deuren. Moet je het ook nog in Den Haag op gaan halen? Ik denk vast dat het allemaal wel goed komt. Die mensen daar doen dat wel voor zo’n dametje, al laten ze je wel weten dat het zo dus niet hoort. En houden ze er de spanning bij jouw in. Houd ons maar op de hoogte. Dit is iets om nooit meer te vergeten Eline. Sterkte met de spanning.
    Groetjes, Tante Arina

  • 23 Oktober 2015 - 01:56

    Nadine:

    Haha wat kan jij leuk schrijven. Maar wat een drama dag! Ik ga heel hard voor je mee duimen. En de volgende keer mij meenemen.... ik heb men RABO scanner altijd in me tas zitten :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eline

Leuk dat je een kijkje neemt op mijn profiel! Ik ga een half jaar naar Zuid-Afrika om daar te helpen bij het goeie hoop kinderopvanghuis. Je kunt hier al mijn belevenissen volgen.

Actief sinds 18 Sept. 2015
Verslag gelezen: 353
Totaal aantal bezoekers 8152

Voorgaande reizen:

27 Oktober 2016 - 26 April 2016

Zuid-Afrika

18 September 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: