Aangekomen! - Reisverslag uit Gordons Bay, Zuid-Afrika van Eline Berg - WaarBenJij.nu Aangekomen! - Reisverslag uit Gordons Bay, Zuid-Afrika van Eline Berg - WaarBenJij.nu

Aangekomen!

Door: Eline

Blijf op de hoogte en volg Eline

04 November 2015 | Zuid-Afrika, Gordons Bay

Even een verslag om te laten weten dat het goed met me gaat! Jaa, mijn vlucht is helemaal oke verlopen! Wat een lange tijd was het, 12 uren zitten. Gisteren rond middernacht aangeland in Kaapstad. Spannend was het wel om voor de eerste keer helemaal alleen te vliegen. Maar alles is goedgekomen en op Capetown airport stonden drie meiden van goeie hoop mij heel vrolijk op te wachten. Harstikke leuk! Gaaf ook om het huis dan in het echt te zien i.p.v. de plaatjes. Het is hier ook veel luxer dan ik had verwacht we hebben een eigen woonkamer, 3 douchjes 5 wasbakken, groot balkon en alles is lekker ruim. Dus dat was echt een een leuke meevaller! Half 2 lag ik in mijn bed, en viel gelijk als een blok in slaap.

De meiden zeggen dat ik alles lekker rustig aan moet gaan oppakken etc, en niet gelijk volle bak mee hoef te draaien. Dus heb ik gisteren lekker tot 11 uur in mijn bed gelegen haha. Spullen uitgepakt, ontbeten, en toen met een van de meiden naar de supermarkt. Je moet hier precies andersom rijden, echt bizar allemaal. Stoplichten werken ook totaal anders , het is ook best wel druk en ja hier moet ik dus ook gaan leren rijden want de kinderen moeten iedere dag naar school gereden en weer van school gehaald worden. Dus ik ben heel benieuwd of dat m ooit gaat worden!!

We reden langs wijken, en alle wijken zijn omringt door grote hekken met bewaking. Echt bizar, je kunt hier als je iets rijker bent niet veilig leven. Ook reden we langs krottenwijken je ziet gewoon best wel veel verschil tussen arm en rijk. De supermarkt bijvoorbeeld, was er een waar bijna alleen maar blanke mensen kwamen. Die zijn schijnbaar over het algemeen rijker. Bij de parkeerplaats lopen er mannetjes rond die je aanwijzingen geven bij het inparkeren (soms best handig denk ik:p) en daar een kleine fooi voor horen te krijgen. In de supermarkt heb je echt gewoon al het eten wat je in nederland ook hebt dus dat is echt wel heel fijn! Gelijk even een voorraadje chocolade ingeslagen:)

Daarna heb ik met Jeanien op de peuterunit gestaan. De aunti (dat is een vrouw die altijd op die 6 meisjes past) was 3 weken onverwacht weg en er is geen vervanging. Dus nu vallen wij om de beurt in om met die kindjes te eten en ze op bed te leggen. Ik word aunti Eline genoemd. Het zijn 6 meisjes van rond de drie jaar, heel lief.

Gisteravond een curusje Zuid Afrikaans gekregen van de zus van Ida hier. Zij woont hier ook in zo’n beveiligde wijk. Echt leuk dat taaltje. Baie dankie = heel erg bedankt. Voor de rest schiet me even niets te binnen. O ja, die dubbele ontkenningen. Ik niet weet nie bijvoorbeeld.

Zometeen ga ik voor het eerst mee naar de bijbelclub in de townships met een nederlands stel wat hier ook werkt. Ben heel benieuwd!!

Groetjes!

  • 04 November 2015 - 14:31

    Rianne:

    Ah fijn om te lezen dat het goed gaat! Wat een indrukken allemaal zeg...
    Succes met je schattige peuters en geniet er vooral van! Ik kijk al uit naar je volgende blog.

    Liefs

  • 04 November 2015 - 15:23

    Deborah:

    Hee Elien! Fijn dat je vlucht goed gegaan is! Je hebt al veel indrukken opgedaan zo te lezen =) blijf maar lekker bloggen, vind ik echt super leuk om te lezen! Xxx Deborah

  • 04 November 2015 - 15:43

    Ada :

    Hee lieve Elien,

    Wat leuk om je blog te lezen!! Heb em gelijk maar even hier thuis voorgelezen, hihi.
    Ook ik kijk weer uit naar je volgende blog! Lekker genieten met die lieve kids& leuke mensen daar!

    Knuffel!

  • 04 November 2015 - 17:53

    Anne:

    Hee Elien wat superleuk om te lezen zeg! Hopelijk krijg je het heel goed naar je zin, maar zo te lezen komt dat helemaal goed! Ben benieuwd naar je volgende verhalen!
    Xx Anne

  • 04 November 2015 - 19:16

    Erna:

    Leuk Elien!
    Geniet er heerlijk van. Ik kijk ook uit naar je volgende blog...

  • 04 November 2015 - 20:21

    Tamara:

    Leuk joh! En fijn dat ze al het eten gewoon hebben haha
    Superschattig die meisjes! Gelijk zes tegelijk je valt met je neus in de boter ;P

  • 04 November 2015 - 21:30

    Annedien:

    Super leuk om te lezen Eline, zou bijna ook willen! Maar voorlopig houd ik het maar bij het lezen van je blogs. :') Succes met leren rijden... ;D

  • 05 November 2015 - 08:55

    Christina:

    Leuke blog zeg! Als ik het zo lees zit je er gelijk weer helemaal in. Leuk! Zie uit naar je volgende blog. Geniet :) xxx

  • 05 November 2015 - 09:42

    Wouter Jan Schouten:

    hallo Eline,

    Leuk om je ervaringen te lezen, op die manier zijn wij ook een beetje in Zuid Afrika. Maar niet teveel chocola eten daar anders kom je over een half jaar als een 'big mama' terug......
    groeten en we blijven je volgen.

  • 05 November 2015 - 11:14

    Tante Arina:

    Ha Eline,
    Fijn dat de reis goed gegaan is. Wat leuk om je verslag te lezen. En heel fijn voor je dat je gelijk aan het werk kan, zo is je leven wel zinvoller geworden. Zo te lezen zal je er geen spijt van hebben dat je die stap heeft gezet. Succes van ons allen.

  • 05 November 2015 - 12:36

    Jantine:

    Heeee Elieen!

    Wat een heerlijk verhaal zeg :) Fijn ook dat je lekker rustig mag beginnen, kun je ook een beetje wennen. En die peutertjes lijken me erg lief ;) SUCCES!

    Liefs!

  • 06 November 2015 - 09:34

    Hannie Holl:

    Hoi Eline,
    Ik vind het wel leuk om op de hoogte te blijven van jouw belevenissen.Leer ik misschien ook nog wat afrikaans.Succes met je rijlessen,dat zal wel anders gaan als hier in Nederland.Ik wens je veel sterkte toe in je nieuwe baan en tot horens.
    Groetjes van Gerard en Hannie Holl

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eline

Leuk dat je een kijkje neemt op mijn profiel! Ik ga een half jaar naar Zuid-Afrika om daar te helpen bij het goeie hoop kinderopvanghuis. Je kunt hier al mijn belevenissen volgen.

Actief sinds 18 Sept. 2015
Verslag gelezen: 329
Totaal aantal bezoekers 8170

Voorgaande reizen:

27 Oktober 2016 - 26 April 2016

Zuid-Afrika

18 September 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: